روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز که یکی از اصلی ترین منقتدان دولت اوباما محسوب می شود در گزارشی با عنوان “افزایش برنامه های تهاجمی ایران از زمان توافق هسته ای، به چالشی جدی برای نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات تبدیل شده است” نوشت: برای هر نامزد دموکرات تماشای توافق دولت اوباما با ایران که اصلا در میان مردم آمریکا محبوبیت ندارد، آنهم بعد از گذراندان هفته ای پر تنش و تهاجمی، بسیار سخت و اضطراب آور است.


این روزنامه آمریکایی نوشت: «درست است که انتقادات جمهوری خواهان در مجلس سنا برای رد توافق هسته ای به جایی نرسید، اما آزمایش موشکی ایران در یازدهم اکتبر اوضاع را تغییر داد و بعد از این آزمایش موشک بالستیک، شک و تردید های تازه ای در مورد اینکه ایران، توافق را شکسته است، بوجود آمد.»

واشنگتن تایمز نوشت: «ایران و کاخ سفید هر دو تاکید بر این داشته اند که این آزمایش موشکی نقض قوانین نبوده و توافق هسته ای به قوت خود باقی است. به هر حال باید گفت اکنون بدترین سناریو برای نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا رقم خورده است و دائما جمهوری خواهان تاکید دارند که ما به شما هشدار داده بودیم که توافق هسته ای، فرصت های زیادی را به ایران خواهد داد.»

این روزنامه افزود: «برنامه های تهاجمی ایران در هفته های بعد از توافق هسته ای، شدت نیز یافته است و منتقدان جمهوری خواه با صدای بلندتری دموکرات های را متوجه حرف های خود کرده اند. یکی از مقامات اسبق آمریکا نیز  بر این باور است که نمی توان با تحت نظر گرفتن ایران برای چند ماه، به راستی آزمایی واقعی رسید و من مطمئن هستم بعد از گذشت چند سال ما متوجه وقوع فاجعه ای بزرگ خواهیم شد زیرا ایران در ۳۵ سال اخیر نشان داده است که دست از اهداف خود بر نمی دارد.»

واشنگتن تایمز در پایان افزود: «همچنان مانند قبل از اینکه توافق هسته ای نهایی بشود، بسیاری از گروه ها و سازمان به دنبال سرنگونی توافق هسته ای هستند و نظریه آنها بر این است که سرنگونی توافق هسته ای به نفع امریکا و اسرائیل خواهد بود. به هر حال اکنون بسیاری از جمهوری خواهان با استفاده از توافق هسته ای، به دنبال بهتر کردن اوضاع خود در انتخابات هستند و از طرفی تلاش ها نیز برای سرنگونی توافق هسته ای توسط آنها نیز ادامه دارد. به هر حال توافق هسته ای یکی از اصلی ترین مسائل مطرح در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ می باشد.»